آخرين اخبار و اطلاعات از مزايده کارگزار باشگاه پرسپوليس و مشکل پيش‌فروش پيراهن؛گزینه ترک تشریفات روی میز است

0 80

میلاد اعظمی – خبرنگار: بعد از ماه‌‌‌‌ها کش و قوس و حرف و حدیث بالاخره هفته پیش بود که اعلام شد مراحل مزایده کارگزاری باشگاه پرسپولیس انجام شده و قرار شد که تا روز ۲۶ مهر شرکت‌‌‌‌‌هایی که علاقمند به حضور در مزایده کارگزاری باشگاه پرسپولیس هستند و در سامانه تدارکات دولت اسناد را خریداری کنند و در نهایت در صورت علاقه در مزایده شرکت کنند.
به همین دلیل به سراغ آخرین اخبار و اطلاعات از مزایده کارگزار باشگاه پرسپولیس رفتیم تا در این گزارش جدیدترین اطلاعات و اخبار را در این خصوص به اطلاع شما هواداران برسانیم.

هزینه یک میلیون تومانی برای خرید اسناد مزایده پرسپولیس

تا ۲۶ مهر شرکت‌‌‌‌‌هایی که علاقه‌مند به حضور در مزایده باشند باید اسناد مربوط به باشگاه پرسپولیس و فرم‌‌‌‌ها را در سامانه تدارکات دولت به مبلغ یک‌میلیون‌تومان خریداری بکنند. پس از خریداری این اسناد و مطالعه پیش نویس مورد نظر باشگاه پرسپولیس و موارد مورد نیاز برای حضور در مزایده، از تاریخ ۲۷ مهر تا ۸ آبان شرکت‌‌‌‌‌های متقاضی فرصت دارند تا پیشنهادات خود را برای شرکت در مزایده ارائه دهند و به قول معروف پاکت‌‌‌‌‌های خود را ارسال کنند. از تاریخ ۸ آبان تا ۹ آبان پاکت‌‌‌‌‌های ارسالی مورد بررسی قرار می‌گیرد و در تاریخ ۱۰ آبان با حضور نماینده سازمان بازرسی و وزارت صمت پاکت‌ها گشایش پیدا می‌کند و برنده مزایده مشخص می‌شود.

بررسی اهلیت و صلاحیت متقاضی ها
پس از به اتمام رسیدن مهلت ارائه پیشنهاد برای شرکت در مزایده، مسئولان باشگاه پرسپولیس فرم‌‌‌‌ها و اسناد شرکت‌‌‌‌‌های متقاضی را بررسی می‌کنند و کمیسیونی در این باشگاه مسئول این است مشخص بکند شرکت‌‌‌‌‌های متقاضی، صلاحیت و اهلیت حضور دارد مزایده را دارند یا خیر.

محدودیت‌‌‌‌‌های مهم برای برنده مزایده
در همین راستا شرایطی فراهم شده تا برنده احتمالی مزایده یک سری محدودیت‌‌‌‌‌های مهم داشته باشد مثلا پیش‌بینی شده که هر شرکتی که برنده مزایده شد حق اظهار نظر و مصاحبه علیه باشگاه و بازیکنان و اعضای کادر فنی را نخواهد داشت. در این صورت حواشی احتمالی در این خصوص کنترل خواهد شد. ضمن اینکه پیش‌نویس قرارداد جدید نسبت به قرارداد با آتیه کاملا اصلاح شده تا جلوی برخی حواشی گرفته شود.

مبلغ کف مزایده چقدر است؟
کف مبلغی که برای تضمین شرکت در مزایده مشخص شده را می‌توان مبلغ کف مزایده در نظر گرفت. طبق آیین‌نامه تضامین، مبلغ تضمین شده می‌تواند به نوعی مبلغ کف مزایده هم باشد. البته شنیده‌‌‌‌ها حاکی از آن است که مبلغ مورد نظر باشگاه پرسپولیس بین ۱۶۰تا۱۹۰ میلیارد تومان است. فقط چیزی که کاملا قطعی است که مبلغ کف این مزایده زیر ۲۰۰ میلیارد تومان تعیین شده است.

کار به ترک تشریفات می‌رسد؟
شنیده ‌شده که مدیران باشگاه پرسپولیس برنامه دارند اگر شرکتی برنده مزایده نشد با اتکا به قانونی به‌نام «ترک تشریفات» از طریق مذاکره رودر رو با یک کارگزار یا اسپانسر قرارداد امضا کنند.
اگر مزایده کارگزاری بدون اعلام برنده به پایان رسید، مدیران باشگاه از دولت برای انجام ترک تشریفات و لغوشدن مزایده باشگاه پرسپولیس نامه می‌زنند تا بتوانند خودشان به صورت رودررو با شرکت مدنظر مذاکره کنند. اگر ترک تشریفات شود و کار به مذاکره رودررو برسد احتمال دارد که بندهایی از آن پیش‌نویس تغییر کند یا از بین برود.

برنده مزایده نمی‌تواند بدون هماهنگی کار رسانه‌ای انجام بدهد
یکی از بندهای مهمی که در پیش‌نویس مزایده قرار داده شده این است که برخلاف زمانی که شرکت آتیه کارگزار باشگاه پرسپولیس بود کارگزار جدید به هیچ عنوان دستش برای انتشار اخبار و مطالب در رسانه‌های باشگاه‌پرسپولیس باز نیست. به همین دلیل قرار شده کمیته‌ای به مدیریت مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس تشکیل شود که در آن اخبار موردنظر برای نشر در رسانه‌‌‌‌‌های رسمی باشگاه پرسپولیس زیر نظر باشگاه و مدیر روابط‌عمومی تایید شود. به این ترتیب دیگر خبری از اتفاقاتی که به علت ناهماهنگی در پست منتشر شده توسط اینستاگرام باشگاه پرسپولیس قبل از سفر سرخپوشان به هند رخ نخواهد داد و مسئولیت تمام اخباری که در رسانه‌‌‌‌‌های پرسپولیس منتشر شود بر عهده این باشگاه و مدیر روابط عمومی خواهد بود.

کارگزار جدید روی تبلیغ روی پیراهن حساب نکند
در زمان مدیریت مجید صدری مدیران باشگاه برای رفع برخی مشکلات مالی مبلغ یک فصل اسپانسری خود از بانک گردشگری را پیش از آغاز فصل گرفتند و به نوعی پیش خور کردند. به همین دلیل هر شرکتی که به عنوان کارگزاری اسپانسر پرسپولیس انتخاب شود نمی‌تواند از ظرفیت تبلیغات روی پیراهن پرسپولیس که مهمترین آیتم تبلیغی هم هست برای یک فصل استفاده ‌کند. مگر شرکت برنده مزایده پولی که بانک گردشگری به پرسپولیس پرداخت کرده را پرداخت کند تا بتواند از تبلیغات روی پیراهن استفاده کنند.

فضای تبلیغاتی کارگزار چه هست؟
با توجه به اینکه کارگزار جدید عملا نمی‌‌تواند از تبلیغات روی پیراهن به مدت یک فصل استفاده کند، همه فضاهای مجازی باشگاه به اضافه پشت پیراهن، بالا و زیر شماره پشت پیراهن، فضاهایی هستند که کارگزار جدید می‌تواند روی آنها کار اسپانسری و درآمدزایی انجام بدهد.
البته باشگاه پرسپولیس در نظر دارد تمام هماهنگی‌‌‌‌ها و کمک‌‌‌‌‌های لازم را به کارگزار انجام بدهد تا اقدامات اسپانسری و درآمدزایی انجام شود. حتی مسئولان باشگاه پرسپولیس در نظر دارند در صورت لزوم هماهنگی‌‌‌‌‌هایی را با شرکت‌های مختلف انجام دهند تا کارگزار جدید بتواند از این طریق به درآمدزایی و پول برای خودش و البته باشگاه اقدام کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.