همراه ما باشید

میزان درآمد پرسپولیس از اسپانسر و اینستاگرام چقدر است؟

میزان درآمد پرسپولیس از اسپانسر و اینستاگرام چقدر است؟

پیروزی نیوز - در چند وقت گذشته حواشی و اخبار زیادی از میزان درآمدزایی پرسپولیس از اسپانسر و کارگزار پیش آمد و صحبت‌هایی زده و نقیضی هم مطرح شد.

البته کارگزار پرسپولیس هفته گذشته با انتشار اسنادی اعلام کرد ۷۴.۵ میلیارد تومان به پرسپولیس پول داده است. ماجرای بدهی باشگاه پرسپولیس به برانکو عدم توانایی باشگاه برای جفت‌وجور کردن پول برانکو این سوال را به وجود آورد که باشگاه پرسپولیس بااین‌همه درآمد چرا همیشه کاسه چه کنم در دست دارد؟ میزان درآمد پرسپولیس از فضاهای تبلیغاتی چقدر است؟ درآمد باشگاه از اینستاگرام چقدر است؟ و … . به همین دلیل سراغ یک منبع موثق رفتیم تا پاسخ این سوال ها را بگیریم. ماحصل این پرسش و پاسخ گزارشی شد که در زیر می‌خوانید:
نوع همکاری باشگاه پرسپولیس با بانک گردشگری چطور است؟
همان‌طور که می دانید در زمان محمدحسن انصاری‌فرد قراردادی بین باشگاه پرسپولیس و بانک گردشگری امضا شد و تبلیغ روی پیراهن پرسپولیس با مبلغی ناچیز به این بانک داده شد. بعد از رفتن انصاری‌فرد، رسول پناه قرارداد با این بانک را اصلاح کرد. حالا گفته می‌شود قرارداد پرسپولیس و این بانک برای یک سال تبلیغ روی پیراهن بین ۲۰ تا ۲۵ میلیارد است اما پرسپولیس از طریق دیگری از این بانک درآمدزایی می‌کند.
طبق قول و قراری که گذاشته‌شده، پرسپولیس درصدی از «رسوب حساب»هوادارانش یا هرکسی که به پرسپولیس مربوط باشد (مثل انتقال پول بازیکنان و …) را از این بانک می‌گیرد. مبلغی که طبق پیش‌بینی‌ها بین ۱۰ تا ۱۵ میلیارد تومان می‌شود. در همین خصوص به‌زودی از کارت‌های هواداری این بانک برای هواداران پرسپولیس رونمایی می‌شود.
تبلیغ پشت پیراهن چقدر ارزش دارد؟
برای تبلیغ پشت پیراهن پرسپولیس که هنوز با شرکتی برای فصل جدید توافق نشده، در بهترین شرایط ۱۵ میلیارد پیش‌بینی‌شده است. یعنی در بهترین حالت از تبلیغ جلو و پشت پیراهن پرسپولیس چیزی حدود ۵۰ میلیارد به باشگاه می‌رسد.
درآمد پرسپولیس از اینستاگرام چقدر است؟
یکی از مواردی که باعث سوال شده این است که درآمد پرسپولیس از اینستاگرامش که در اختیار کارگزار است چقدر است؟ بعضی از شایعات حتی از ۳۰ میلیارد درآمدزایی کارگزار و باشگاه از اینستاگرام خبر داده‌اند، اما اصل ماجرا چیست؟
اینستاگرام باشگاه پرسپولیس به‌جز ۲ مورد هیچ تبلیغ دیگری نداشته. این ۲ مورد هم یک تبلیغ کت‌وشلوار برای تامین کننده البسه تیم بوده و یکی هم تبلیغ یک شرکت آب معدنی که، آب معدنی تمرین و مسابقات پرسپولیس را تامین می‌کند.
تمام درآمد از اینستاگرام بین ۲ تا ۳ میلیارد از ۲ کمپین اینستاگرامی بوده. البته چند وقت پیش یک شرکت تبلیغاتی اعلام کرد حاضر است با پرداخت ماهی ۲۰۰ میلیون تومان، ماهانه ۳۰ استوری و ۱۰ پست تبلیغاتی را در پیج پرسپولیس منتشر کند. البته با توجه به اینکه این مساله ممکن بود به وجه باشگاه پرسپولیس ضربه وارد کند، با مخالفت کارگزار به‌عنوان مسوول اجرایی پیج روبرو شد.
از اپلیکیشن چقدر به پرسپولیس رسیده است؟
یکی دیگر از فضاهای تبلیغاتی باشگاه پرسپولیس اپلیکیشن این باشگاه است. با توجه به اینکه اپلیکیشن تا الان حدود ۴۰۰ هزار یوزر فعال دارد هنوز به درآمدزایی نرسیده. گفته می‌شود تا زمانی که یوزرهای فعال اپلیکیشن به بالای یک میلیون نرسد هیچ درآمد برای باشگاه ندارد. پرسپولیس درحال حاضر خدمات گردشگری، فروش شارژ و تولید محتوا دارد که هنوز به درآمدزایی نرسیده است.
*پرداختی کارگزار چقدر بوده؟
همان‌طور که می‌دانید اوایل امسال متممی به قرارداد کارگزار باشگاه پرسپولیس اضافه شد. طبق این متمم قرار شد که تا پایان سال ۹۹ مبلغ ۱۱۰ میلیارد از کارگزار به باشگاه پرداخت شود. البته توافق شد که ۱۵ میلیاردی که پیش از این در اواخر سال ۹۸ پرداخت شد هم منظور شود. یعنی کارگزار تا آخر سال ۹۹ باید ۹۵ میلیارد پرداخت می‌کرده. تا الان ۷۴.۵ میلیارد از این پول پرداخت‌شده و ۲۰.۵ میلیارد از این مبلغ باقی‌مانده است. ضمن اینکه کارگزار در پرونده برانکو هم حدود ۱۵ میلیارد پرداخت داشته است.

درباره نویسنده

ثبت دیدگاه